Lees deze privacy verklaring van Freelance Flow zogvuldig en neem contact op mochten er vragen zijn.
Dataverzameling
Account Informatie.
Als je een account aannaamkt, hebben we je naam en email adres nodig.
Als je een licentie afneemt, hebben we nog enkel aanvullende gegevens nodig ten behoeve van de overeenkomst die we dan met elkaar aangaan.
Communicatie.
We bewaren alle bestanden van al je communicatie met ons, zoals maar niet beperkt tot emails, publieke posts en
social media tags.
Website/Applicatie Informatie.
We verzamelen data, inclusief IP adres en analytics over de scope en de duur van je bezoeken aan onze website en applicatie en wat je daar bij zocht en bekeek.
Deze informatie bevat onder andere de getypte karakters, zoekgeschiedenis en bekeken pagina's of links die je klikt.
We kunnen je acties op verschillende manieren bijhouden op onze website en applicatie zoals door het gebruik van cookies of 1-pixel afbeeldingen.
Een "do-not-track" instelling wordt niet gehonoreerd door onze website of applicatie.
Hoe we je data gebruiken
We gebruiken je data en andere informatie om:
Het delen van je data en informatie
Service providers.
We delen data met service providers die ons helpen onze producten en diensten aan te bieden. Dit omvat onder andere website analytic tools, payment service providers
IT providers en bedrijven aan wie we eventueel werk uitbesteden. Al deze service providers voldoen aan deze Privacy Policy alsware ze Freelance Flow zijn.
Verkoop van Freelance Flow.
Mogelijk delen of overhandigen we informatie, inclusief persoonlijke informatie, als onderdeel van een fusie of verkoop van onze activa of bij een herstructurering of faillissement.
Advertentie Partners.
We delen indien wij dat zinvol achten, geanonimiseerde informatie over het gebruik van de Freelance Flow website (inclusief IP adres) met Google, Facebook en andere partijen zodat wij
advertenties kunnen tonen op niet-Freelance Flow websites en het effect van deze advertenties kunnen meten.
Wettelijk verplichte openbaring.
We reserve the right to disclose information if we believe that such disclosure is necessary
to (a) comply with relevant laws or to respond to subpoenas or warrants served on us; or (b) protect or defend the rights or property
of us or users of the services.
Derde partijen met wie je content deelt.
Elke content die je deelt met andere partijen, inclusief via derde partijen sites zoals Twitter of Facebook, worden geregeerd door hun eigen Privacy Policies.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor de bescherming of het gebruik van jouw data dat je deelt met anderen.
Kennisgeving aan inwoners van Californië.
Een inwoner van Californië die persoonlijke informatie heeft gedeeld met een organisatie met wie een zakelijke relatie is aangegaan voor persoonlijke, familie
of huishoudelijke doeleinden (een "Californische Klant") mag een informatie verzoek doen of de organisatie persoonlijke informatie heeft gedeeld met derde partijen
voor directe marketing doeleinden van de derde partij.
In het algemeen, als de organisatie dergelijke persoonlijke informatie heeft gedeeld, is de organisatie na het ontvangen van een dergelijk verzoek van een Californische Klant,
verplicht een lijst van alle derde partijen te geven met wie deze persoonlijke informatie is gedeeld gedurende het voorgaande kalenderjaar alsmede een lijst
van categorieën van persoonlijke data dat is gedeeld.
Californische Klanten mogen verder informatie verzoeken doen over onze nalevering van deze wetgeving door een email te sturen aan support@freelanceflow.nl.
Houd er rekening mee dat we verplicht zijn mee te werken aan 1 verzoek per jaar en we niet verplicht zijn te reageren op verzoeken die gedaan worden via andere middelen dan dit emailadres.
Beheren van jouw data en informatie
Je kunt je uitschrijven van enige promotionele emails die we sturen door de instructie te volgen die in die mail genoemd staat. Ondanks de instellingen voor je email preferenties, kunnen we je emails sturen gerelateerd aan je account of transacties of voor updates over onze voorwaarden of deze Privacy Policy.
Je kunt je uitschrijven voor het delen van je locatie van je device door de locatie deel functie uit te zetten al kunnen we dan mogelijk niet de werking van onze producten of services garanderen.
Als je een account aanmaakt, kun je je toegang en persoonlijk identificeerbare informatie wijzigen of verwijderen zoals je naam en email adres via dit account.
Je kan ervoor kiezen om geen cookies te accepteren door deze uit te schakelen in je browser. Dit kan betekenen dat onze webite, producten of services niet of niet optimaal functioneren.
Je kunt ons verzoeken je acount en al haar gegevens te verwijderen en overige informatie die wij over je bewaren door een email te sturen aan support@freelanceflow.nl. We kunnen bepaalde data of kopieen hiervan van jouw persoonlijke informatie bewaren gedurende 7 jaar na je verzoek om ons ervan te verzekeren dat wij aan enige belastingwetgeving verzoeken kunnen voldoen alsmede kan jouw data gedurende 120 dagen nog in onze backups achterblijven.
Hoe wij je informatie beschermen
We gebruiken industrie standaard methoden zoals Secure Sockets Layer (SSL) die bedoeld zijn om gevoelige informatie in overdracht te beschermen zoals bijvoorbeeld met je wachtwoord. Als je een account aanmaakt bij Freelance Flow, is je persoonlijke informatie beschermd met een wachtwoord of een ander authenticatie middel voor beveiliging. We slaan geen betalingsgegevens of bankgegevens op. Je bent zelf verantwoordelijk voor het beschermen van je account door gebruik te maken van veilige wachtwoorden en uit te loggen als je klaar bent wanneer je gebruik maakt van een gedeelde computer.
Laatst gewijzigd op 16 Augustus 2021
Scratch your own itch
Al meer dan 12 jaar zelfstandig en nog altijd deed ik mijn urenregistratie in Excel en facturatie in Word. Met alle fouten van dien.
Omdat ik per jaar en zelfs per contract de urenstaat ombouwde, maakte ik nog wel eens een foutje. Gelukkig in het voordeel van mijn opdrachtgevers maar toch zonde. Waarom ombouwen? Zodat ik de goedkeuring volgens de regels van het contract kon doen: per periode een werkboek en die dan als pdf opslaan of uitprinten.
Dan de handtekening regelen en gezien drukke agenda’s kon dit nog wel eens meer dan een week duren. Een extra week later dat ik mijn factuur kon sturen en dus ook langer op mijn geld wachten.
Factureren deed dus altijd in Word. Handmatig nummeren en ook dat niet altijd vlekkeloos en zo ook voor de BTW aangifte. Gelukkig dat mijn accountant dit dan het jaar erop kon fixen maar onnodig extra werk. Nog bedankt Martin ;-)
Waarom heb in dan niet een bestaand urenregistratie en facturatie systeem gekozen?
Twee redenen:
Ik vind ze niet goed genoeg (makkelijk werken en voldoen aan mijn eisen) en een tientje per maand vind ik ze blijkbaar
niet waard.
Ik ben in de gelegenheid een dergelijk systeem zelf te ontwikkelen. Dus toen ik een periode iets zocht om op te focussen naast mijn opdrachten, was dit een goed idee. Waar moest het aan voldoen? Ik had een aardig lijstje waaraan het systeem moest voldoen en in het feature overzicht zie je daar het resultaat van.
Voordat ik begon met ontwikkelen, vroeg ik in mijn omgeving aan mede-freelancers hoe zij hun uren en facturen deden en vaak bleek dit op eenzelfde manier als ik zelf. Het opperen van het idee werd dan ook enthousiast ontvangen. Reden om te gaan bouwen.
Voor mezelf was er wel een eis dat een eventuele vergoeding voor dit product echt heel laag moest zijn. Veel waarde, weinig kosten. Zo kwam ik op het bedrag van 39 euro per jaar. Simpel, duidelijk en minder dan de meest uurtarieven in Nederland.
Ik ontwikkel nog altijd verder en er zullen vast nog veel extra features toegevoegd worden. Heb je suggesties? Laat me het weten!